freestyle scootering a bmx
Scootering (také scooting nebo freestyle koloběžce či skútru) je relativně nový akční sport, který zahrnuje použití kop skútry provádět freestyle triky, ve způsobu podobném skateboarding a BMX freestyle.
Obsah
[Hide]
* 1 Historie
* 2 terénu
o 2,1 Park
o 2,2 Street
o 2,3 Flatland
* 3 Firsts a sport Progression
* 4 Obecné části Freestyle Scooter
o 4,1 bary
o 4,2 Paluby / One Piece Paluby
o 4,3 Forks
o 4,4 Kola
o 4,5 Headset
o 4,6 komprese
o 4,7 Clamp
o 4,8 brzdy
o 4,9 Ložiska
o 4,10 kolíky
o 4,11 Palubní výztuže
o 4,12 Gripy / bar končí
* 5 Reference
[Editovat] Historie
V roce 1999 JD Corporation na Tchaj-wanu vydal první skládací koloběžka model (ms130a), v současné době jen "stará" [Skládací skateboard United States Patent 7559561]. Pro evropský trh je známý jako JD Bug a Razor USA pro americký trh.
Společnost byla založena v červnu 2000, Razor USA, LLC je soukromá společnost se sídlem v Cerritos, Kalifornie
[1]
První sponzoroval tým byl vytvořen ve stejném roce, a vydali své první video s názvem "Evolution Razor" týmu jezdci jsou ve "Razor Evolution", patří: John Wilkening, Jarret Reid, Dereck Beckering, Jason Fry, Ali Kermani a manažer týmu Pistole Pete Maravich . Tým od té doby vyvíjely a měnily přestat trochu s Ali Kermani jako aktuální Manager. Razor týmu vydala tři další videa po Evolution.
Od vydání holícího strojku mnoho jednotlivců viděl potenciál pro využití kop koloběžky pro více než doprava. Velmi malé roztroušených skupinách po celém světě vyvinula co je nyní známý jako freestyle koloběžky.
Trik na koni pokročilé někteří, co se pomalu v plenkách, protože nedostatečná komunikace a znalosti ostatních stávajících jezdců. To způsobilo, že nástup online skútru komunit, z nichž první nalézt na internetových stránkách Razor mezi ostatními, a nejvíce skvěle Scooter zdrojů (vytvořené circa 2003). [2] 2005 lze označit jako počátek vážné hospodářské soutěže na koni, jako první významné závody byly organizovány. Jeden z prvních velkých soutěží byla Thrillzone 2005 v Tacoma.
V roce 2007 byla minirampa skútr soutěž se konala v australském Planet X Games. I když skutečné hospodářské soutěže se nestalo kvůli technickým problémům s rampou, tisíce lidí se zúčastnilo výstavy zasedání.
Tam bylo mnoho dalších velkých soutěží, které se konají každoročně, jako jsou SD, Xtreme Kola, Cooter Con v San Franciscu Hyphy Street Jam, Scooyork je Brooklyn bank Jam, Meatfly, a Montreux mezi mnoho jiní.
Od roku 2007 je volný styl komunity postupovala v tom, co se dá popsat pouze jako nesmírně zrychlený kurz nejen s trikem vývoj, ale také s mnoha společnostmi na trhu po částech, obchodník firmy / webové stránky, soutěže a médií.
[Editovat] Terén
Jesse Macaluso vykonávající rozestýlka frontflip v průběhu roku 2006 Xtreme soutěže skatepark Kola
[Editovat] Park
Park na koni je nejběžnější forma. Kick koloběžky, kvůli jejich konstrukci lze využít prakticky všechny možné skatepark struktur, od rampy, na kolejích, na krabice. Zatímco značná část zejména mladých jezdců baví 'plovoucího okna' triky a tlačí jejich trik úroveň neustále, jiné mají více 'flowy' styl, založený na kombinaci BMX a vlastní vyvinuté styly. Ulice jezdci často vypadají na parky jako místo učit triky, aby pak aplikovat ho na ulici.
[Editovat] Street
Ulice na koni je více populární mezi vnitřní město jezdců. Využívá městské výstavby k vytvoření náročné jezdecké prostředí, schody, římsy, hubbas, zábradlí, speedbumps a mezer, jakož i další neobvyklé a kreativní českou architekturou. Většina skútrů jezdci těšit ulice do určité míry, ale jen malá skupina se prohlašují za přísně se zaměřením na ulici na koni.
[Editovat] Flatland
Flatland žánr koni freestyle vodních skútrů se koná na ploché povrchy, jako jsou parkoviště, příjezdové cesty, nebo tenis / basketbalové kurty. I když tento typ jízdy, nesmí být nejvíce vizuálně vzrušující pro průměrného jezdce, lidi, kteří dělají jízdu bytu jsou známé pro své moderní úroveň dovedností a vývoj. Flatland se zahrnuje mnoho různých druhů triků. Někteří jezdci preferují dělat triky obvykle vyhrazena pro rampy, jako je trojnásobný tailwhips, bič přetočí, 360 tailwhips, přední skútr vyletí, a mnoho dalších. Ještě další jezdci raději propojit menší triky v "komba", nebo jejich kombinace, jako je barspins, manuály, tailwhips, fakies, nos manuály, scooterfakies, a další.
Typický freestyle na koni kop skútr
[Editovat] Firsts a sport Progression
720 byt-Tomm Bonney (2007)
Přední Flip-Jared Reid (2001)
Double backflip-Terry Cena (2007) * Na Resi
Flair-Terry Cena (2007)
900 - KC Corning (2005)
900 Air - Ryan Upchurch (2010)
1080 - Tyler Bonner (2009)
Bri-flip-Brian Boston (2004)
Přední Flair-Josh Kish (2009)
Přední Flip 360 - Ryan Williams (2010)
Přední fakie flip-Ryan Williams (2009)
Vnitřní dvojitý-Hayden O'Connor (2009)
Dvojitý Bri-flip-Coedie Donovan (2007)
Přední Flip do fakie Flair-Ryan Williams (2010)
Double backflip - Dakota Schuetz (2010) * Bez Resi
8 stop páteře Backflip Omen Coyle (2010)
Sport pokročila mílovými kroky od založení koloběžek Razor v roce 1999. První jezdci freestyle vodních skútrů zaměřena především na jednoduché triky, jako žádná tailwhips zápatí, a 360s. Více progresivní jezdci jako Jarrett Reid zvýšil obálku s manévry, jako je backflipů, frontflips, a 720s.
Po skútr boom 2000-2001 skončila, jen hrstka jezdců freestyle zůstal. Jako výsledek, jezdci byli rozprostírána a izolovaný od jednoho jiný. V důsledku toho více změna v jízdě byl přítomen. V severozápadu, tam jezdci, jako Silas Henderson, který se zaměřil na technické aspekty jízdy (např. ruční a mlít komba). V jižní Kalifornii, tam byl park jezdců, kteří se specializují na větší kousky.
Po, jízda na koni posunul ohnisko k přistání postupně těžší triky. Pokud trik byla provedena nedbale to nevadilo, tak dlouho jak 2 kola přistál na zemi, a jezdec nespadá, počítal trik. V parku na koni, to bylo vzácné, že jezdec by vzduch z potrubí čtvrtletí. Důraz byl obecně kladen na triky, spíše než styl.
Do roku 2007, sport začal pohybovat směrem k více stylizovaná na koni, na rozdíl od neustále tlačit trik úrovni. Jezdci kteří se protlačili k tekutině styly v parku. To stalo se obyčejné vidět videa skládající se z mnoha triků vzduchu (zejména z australské jezdců). Tento styl šéf mentalita byla odstartována z velké části v části Stan Smirnoff, kdo propagoval široké bar hnutí. Smirnoff navždy zvěčnil sám poté, co popisovat jeho bar šířku jako "20 široký, tak jo," v tranzitním Scooter Tour DVD.
V současné době tento sport ustoupila mírně do menší důraz na styl, ale čisté přistání na triky jsou stále přednost a přednost. Mnohé styly se vyvíjely, jak více a více lidí objevovat freestyle skútru a sport samotný je neustále se měnící!
[Editovat] Obecné Freestyle Scooter díly
[Editovat] Bary
Bary častěji a spolehlivě jsou vyrobeny z chromu, 4130 nebo 6061 hliníku. Původně první kus tyče byly vytvořeny RAD, ve formě T, který je stále převládající formou barů dnes. Dalším typem Tyče, které mělo povstání v 2000s polovině byly Buff bary, hliníkové krk se stonkem, aby se vešly všechny velikosti trubky přednost. Ostatní typy bary jsou učiněna ubytovat nejen týrání, ale na baru šířku. Mnohé bary jsou gusseted nějakým způsobem nebo jiným.
Francouzský ID je známý pro zaoblené sklady, které byly sníženy v diamant a zakulacený ve středu vytvořit zakřivené estetický, stejně jako technologie pro sílu v hliníkové tyče. Proto má dva obecné typy gusseting z nichž jeden je plochý trojúhelníkový kus svařovaných mezi tyče a krk (Tank barů). Jejich další tyče mají dvě kola chromoly trubky, že most pod bar držadla, která ponechává trojúhelníkový otvor (Slayer Bary). Okres dělali lehký T bar ceněný u £ 40 - 50 liber, ale je známo, ohýbat, protože jsou z hliníku a ne chromoly jako většina ostatních jsou. RAD je první a jedinou společností, začlenit BMX-stylizovaný bar do jejich design. Oni používají dvě ohnuté trubky, které jsou svařeny v horní krk a vyztužené kulatou trubkou, že mosty kusy přímo nad krk (vrána / sup tyče). To jsou také jediné tyče mít backsweep. Každá společnost má model bar prvopis T.
Dubna 2010 viděl zavedení společnosti skútrů specialisty 81 zvyky. Díky své jedinečné jeden kus zakřivené Bmx styl řídítka. Distintive ve velkém stylu s válcované horní liště a TIG svařované stonku.
[Editovat] Podlahy / One Piece Paluby
Paluby pravděpodobně způsobil největší bolest srdce, než jakékoli jiné části kvůli jejich neustálé praskání. Po Razor uhasit model a model B, oba který byl vysokým rizikem pro krakování, oni představili Pro model. Bylo to hodně jako model B, ale posílení desku přišroubovány uvnitř dole uprostřed paluby a výpadky byly rozšířeny. Většina břitvy mají skládací mechanismus, který musí být odstraněn. Hlavové trubky a paluby jsou oddělené od jednoho jiný, a tak jsou pak přišroubovány, aby se zabránilo pohybu. Nejnovější model se vyrábí holící strojek je Ultra Pro. Pro byla vytvořena v reakci na volný styl komunity. Je to jejich jediný model, který je z jednoho kusu. Má kulatý krk, který je svařený přes palubu. Mnoho stížností se objevily, když na palubě má stejné množství prostoru nohou, mnozí kritizují úhel hlavové trubky jako příliš postupný a ve skutečnosti vytváří méně dostupné stání. Také krku síla byla diskutabilní, protože lidé začali lapat je. Všechny aktuální verze Razor jiný než model Pro a Ultra Pro mají podstatně menší schopnost odolávat zneužívání.
Paluby mají přijít na trh v poslední době, od několika společností. První z nich byla TSI. Jejich design se skládá z hliníkového čtvercového krku přivařeny dvě horizontální náměstí trubky. Talíř je pak přišroubován na vrchol.
Lucky také vytvořil svůj podpis palubu. Zcela opracované hliníkové palubě s čtvercovým výstřihem poloviny oddělené hlavové trubky, která je umístěna přes polovinu krku a přišroubován pomocí headtube z Razor Pro Model.
Paluba Phoenix má nějaké tajemné počátky, ale pomalu je známý jako velmi silný palubě. To je také jeden kus s čtvercovým výstřihem do svařované a lisované paluby.
[Editovat] Forks
Většina společností, aby vidlice, na vědomí, hodný Proto, aktivního a francouzský ID. SR vidlice (Scooter zdrojů), vytvořil Andrew Broussard (prezident a majitel Prota), byl první vidličky rozvinutý. Oni se skládala z vidlice trubka, do bytu poněkud trojúhelníkový tvar lůžko pro dvě trubky a nohy vidlice trubka být svařeny do. Většina společností má následovat tento obecný design obvykle mění typy nohou a přidávání klínky. Dovnitř je známý jako zdokonaluje vzhled tohoto obecného designu a první společností, která umožňují volbu pro nulový offset. Proto v poslední době vydal vidlice Striker, která vlastně má nějakou podobnost k návrhu vidlice břitvy, ale silnější nohy, pružinky, a tlustší vidlice trubka. Francouzština ID byla první společností, která vytvořila hliníkové vidlice. To nebylo svařované, ale obráběných na dva kusy. Vidlice trubka a nohy byly slepeny dohromady velice silné průmyslové lepidlo. Jake Thomas mají madd skútr
[Editovat] Kola
Eagle-Sport, FrenchID, Proto i Micro-Xtreme, "Bob" a "Yak" jsou některé ze značek vyrábějící kola kovové jádro speciálně pro skútry. Mnoho jezdců před existence skútru konkrétních značek kol se obrátil na společnosti válec blade pro kola. Některé z první historický jádra škola kov být uváděny na trh pro skútry byly páry, pohony, a těžko dostanete pět Spoked kovovým jádrem provedené Razor omezena na luxusní B Model.
Na plasty, Yak Kola byla '' kola mají kolem poloviny 2000s. Jednalo se o plastové jádro kolo s velmi dobře složený polyuretanu. Společnost byla prodána čínské kupujícího, který nepřijal polyuretanu složení a kvality nesplnil použít pro freestyle koloběžky.
Po neúspěchu Jaky jiného kovového jádra na trh pro společnost jako freestyle vodních skútrů kolo byl Micro-Xtreme. To mělo okamžitě stala "bůh" všech kol, zatímco oni byli jen kola snadno dostupné, které nebyly plastovým jádrem. Tam bylo mnoho vad polyuretanu a termín "ovalizing" stal se populární popsat, co se stalo ložisko slot s těžkými využíváním a špatnou základní design. Tam byly jiné kola kovového jádra dostupných v rámci komunity kolečkových lyžích, ale bylo velmi obtížné dosáhnout.
Eagle-Sport, která je předním Roller lyžařský podnik byl představen na skútr komunitě prostřednictvím Hep Greg snaží koupit kola. Marcel Oosterveen prezident Eagle-Sport vzal to na sebe, aby vytvořily lepší polyuretanu pro jeho kola poté, co on viděl četné fotografie lidí, lámání nich. On také vytvořil silnější jádro a nesoucí slot zabránit typ ovalizing. Marcel, aklimatizovaný na extrémní sporty za jeho života se zajímal o sport tak on stavěl tým a rozpočet pro skútry.
Proto také představil sadu kol na míru freestyle koloběžky. Jádro byl navržen tak, aby 'nikdy ovalize' (Buff jádro Technology). Byly splněny i když s poměrně málo problémů týkajících polyuretanu lepení a sušení. Lidé byli zažívají extrémní poškození polyuretanu a mnoho kol musel být nahrazen. Od té doby vytvrzení polyuretanu a lepení byl zdokonalen a jiné barvy budou k dispozici.
[Editovat] Headset
Sluchátka s mikrofonem v skútry mít žádný vliv na ty, na kolech. Všechny koloběžky se 1 a 1 / 8 velkých headset. Závitem headset se používá pro závitové vidlice pouze. Jejich hlavní použití je pro ty, které se spouští populace břitva vidlice a aktivního vidličky, a DSA vidle, neboť ty jsou pouze závitové vidlice snadno dostupné. Threadless sluchátka jsou používány s jedním z komprese systémů a vidlice bez závity. Je však možné jej použít s bez komprese a závitové vidlice, nebo použít standardní závitové vidlice matice s závitem headset.
[Editovat] Komprese
Standardní Kompresní systém: SCS svorky, kompresní šroub, starnut, headset čepice, vložku SCS podobá přes velké svorky, ale vnitřně funguje podobně jako kolo stonku. K dispozici jsou dva sloty, aby se vešly tyče a vidlička. Menší z nich se nachází na dně a je pro vidlice. Starnut se instaluje do vidlice a SCS je umístěn přes vidlice trubice. Kompresní šroub se zašroubuje do sluchátka kryt a pak do starnut. čepice je zachycen na rtu, který je umístěn uvnitř v SCS. Bary jsou umístěny do horní drážky a šrouby externě umístěné na SCS jsou utaženy působit jako svorky.
Obrácený komprese: komprese šroub, starnut, headset čepice Starnut se instaluje do tyče. Komprese šroubu se přišroubuje do sluchátek čepici a je umístěn do vidlicové trubicí z níže. To je pak našroubovat do starnut se nachází v barech. Headset víčko je větší než vnitřní průměr trubky vidlice, a tak úlovky a obklady.
Skrytá Vnitřní: kompresní šroub, headset čepice, starnut, komprese klín starnut se instaluje do vidlice trubice. komprese klín je umístěn přes / kolem vidlice trubka a kompresní šroub se zašroubuje do horní části vidlice trubice přes headset víčko a do starnut. Klín je hlavní kompresor, jako headset víčko šlape na klín, klín stážista tlačí dolů na náhlavní soupravě.
[Editovat] Clamp
Svorky jsou vyrobeny držet jednoho kusu tyče do vidličky. Existuje mnoho různých typů svorek, od: jediné svorky, dvojité svorky, třílůžkové svorka, a dokonce i quad svorkou.
[Editovat] Brzdové
Existují tři populární typy brzd a dvou typů brzdových systémů. Akcie Razor brzda je pravděpodobně jedním z nejpopulárnějších brzdy, protože má schopnost být upraven tak, aby se zmiňují o pevnější brzdy. Razor brzdové instalace zahrnuje tenký šroub, který běží kolmo skrz zadní části paluby a využívá pružinový systém. Tento systém se používá u většiny ostatních brzdy včetně Madd a Blade. Madd a Blade brzdy jsou oba silnější hliníkové přestávky. Oni jsou také o něco širší, takže je zde menší prostor pro pohyb, a tak mají schopnost být tišší a silnější. Druhý typ brzdy byl vytvořen a pro TSI. Zpočátku byl začleněn do palubní desky za jeden kus. Brzdy se podobá zakřivené a zvedl kartu, která se vznáší nad kolo. Testováním a praskání, které změnily design za samostatné části. Místo toho to je přišroubován k palubě vertikálně dvěma šrouby, takže to může být nahrazen na škodu.
[Editovat] Ložiska
Jakýkoliv typ "608", velikost, s vnitřním průměrem 8 mm, vnější průměr 22 mm a šířce 7 mm. Mohou být použity. Obvykle to je běžná velikost pro skateboardy.
Oni jsou obvykle vyrobeny z oceli, i když nitridu křemíku, high-tech keramiky, je někdy používán. Mnoho [skútr / skateboard] ložiska jsou odstupňovány podle stupnice ABEC. Stupnice začíná ABEC1 jako nejnižší, 3, 5, 7, 9, 11 a 12. To je obyčejný misconception že vyšší čísla jsou lepší pro skateboarding, jak rating ABEC pouze opatření, tolerance, která nemusí nutně vztahovat na [koloběžky / skateboardy]. Hodnocení ABEC nevyjadřuje, jak rychle nebo jak trvanlivý ložisko bude-li používán pro [skútry / skateboarding]. Dnes, skútry / skateboard jezdci si mohou vybrat z titanu, chromu, oceli a keramická ložiska ... z nichž všechny slouží různé potřeby a rozpočty.
[Editovat] kolíky
Ryan Young byl jedním z prvních jezdců k použití /, aby posun kolíky. Oni byli vytvořeni pomocí zásuvek z nástrčného klíče a sešroubování je spolu s přední a / nebo zadní kolo. Quebec Skútry Co a Tilt Skútry byly první dva podniky pro navrhování hliníkových kolíků určené pro použití na skútrech. Okres je již druhou společností využít chromoly v věšák design a nyní svištění mají zbrusu nový skútr kolíky stejně pohybuje v různých barvách a stejný styl Tilt kolíky, ale s použitím originální přední a zadní nápravy. Skútry trouby z jednoho kusu oceli náprava pegz poskytnout ještě další možnost pro jezdce - nápravy a zavěšení jsou vyfrézované z jediného kusu oceli pro extra sílu.
[Editovat] Palubní výztuže
Paluba výztuž byla vytvořena, aby se zabránilo praskání modelů Razor. Pirát Pirát Alex vytvořil posily, v podstatě hliníkový náměstí trubky řezané na palubě měření a poté šroubované. Tyto posily také dal paluby širší plochý prostor a možnost přistání některé triky více dosažitelný. (Ex: 5050). Trouby Scooter Shack, Workshop se sídlem v Sydney, Austrálie, je společnost, která vyrábí podobné výztuže, ale místo toho, aby pevné celou cestu přes, vnější plochy v blízkosti šrouby vystavena, což umožní šrouby k uchycení snadněji.
Dominator Skútry příslušenství (DSA) vytvořil palubě střadatelů, v podstatě celou spodní deska, která je přišroubovaná k palubě. Přestože nesmírně silný, oni přidají váhu na palubu.
[Editovat] Gripy / bar končí
Razor akcie rukojeť jsou vyrobeny z pěny, které byly a stále ještě nejsou spolehlivé. Komfortní ano. Většina jezdců použít standardní gumové úchyty od značek BMX, ODI FTW. Francouzský ID se tenčí pěny grip, který nehrál dobře a Madd řadící učinila první pogumované úchyty od skútru společnosti.
Konce tyčí jsou také koupili od značek BMX. Většina těch, kteří mají průměr trubky spustit bar končí využití zásob končí nylon bar, které přicházejí s jejich úchyty. Některé BMX značky (Ex Shadow Conspiracy) mají hliníkové tyče končí s menším průměrem a používat klín typ systému, aby zůstali na místě. Konců tyčí byly vytvořeny, aby se zabránilo decapitating prsty. Pro jízdu na skútrech to není vůbec vysoké riziko, ale konců tyčí mají prospěch tvorby bar rotace více tekutin.